2015年7月1日星期三

Aku Seutas Jam Tangan

Karangan: Aku Seutas Jam Tangan

        Aku ialah seutas jam tangan yang yang cantik dan hargaku murah. Nama aku ialah Flash,

Badan aku ialah berwarna biru. Aku dilahirkan dari sebuah kilang yang terletak di Klang, Selangor.

        Selepas aku  dan rakan-rakan dibuat siap, kami diletakkan di dalam sebuah kotak yang besar

dan luas seperti laut. Seterusnya, aku dan rakan-rakan dihantarkan ke pameran  jam tangan yang

diadakan di The Mines, Selangor dengan sebuah lori.

        Apabila aku dan rakan-rakan tiba di sana, kakitangan yang di sana mengambil kami dari van

dan menpamerkan aku dan rakan-rakan di meja pameran yang kaca itu. Di sana, aku berasa sanggat

gembira kerana aku mengnali ramai rakan baru, seperti: Seiko, Alba, Rolex, Swatch, XinJia, Swis

dan sebagainya.

        Aku berasa sangat sedih kerana rakan-rakan aku sudah dibeli oleh tuan mereka. Apabila aku

melihat seorang wanita yang cantik seperti bidadari itu bersama anak lelakinya pergi ke pameran itu.

       Wanita yang cantik itu pergi ke pameran itu untuk membeli seutas jam tangan yang baru kepada

anaknya sebagai hadiah hari lahir. Setelah wanita itu melihat aku, akhirnya wanita itu tetarik heti

untuk membeli aku.

        Selepas itu, wanita itu memberi harga aku di kaunter dan membawa aku pulang ke rumahnya.

Nama tuan aku ialah Zhen Ti. Apabila tuan aku membawa aku pulang ke rumahnya, tuan aku

meletakkan aku di atas mejanya.Setiap hari, tuan aku pun menggunakan aku untuk melihat masa.

Tuan aku pun menggunakan aku dengan berhati-hati.

       Apabila aku sudah rosak, tuan aku membawa aku pergi ke sebuah kedai jam tangan untuk

membaiki aku.Aku berasa gembira dan bangga, kerana aku menpunyai seorang tuan yang baik.

16 条评论: